LMIC radio

Daumants Kalniņš

(01.07.1990 )

Daumants Kalniņš ir džeza, populārās un akadēmiskās mūzikas dziedātājs un obojists. Savas izglītības gaitas sācis Rīgas Doma kora skolā, vēlāk absolvējis Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmiju, kur apguvis obojas spēli un džeza vokālu. Savu profesionālo solista karjeru uzsācis deviņu gadu vecumā, atveidojot ģēnija Mocarta lomu operas “Burvju flauta” uzvedumā Latvijas Nacionālajā operā, un turpmākajos gados piedalījies arī citos iestudējumos.

Kalniņš sadarbojies ar Raimondu Paulu, Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri, orķestri “Rīga”, Latvijas Radio kori, Jelgavas bigbendu, kā arī citiem vadošajiem mūziķiem un kolektīviem gan Latvijā, gan ārzemēs, tostarp ASV, Japānā, Indijā un citur.

Par Kvazimodo lomu Zigmara Liepiņa melodrāmas “Parīzes Dievmātes katedrāle” iestudējumā Nacionālajā teātrī saņēmis “Spēlmaņu nakts” balvu kategorijā “Gada debija skatuves mākslā” un nominēts Lielajai mūzikas balvai 2012 kategorijā “Gada debija”. Kā izcils aktieris un dziedātājs Daumants Kalniņš sevi ir pierādījis arī Valmieras Drāmas teātra izrādē “Zojkina kvartira” un Dzejnieka lomā Imanta Kalniņa un Imanta Ziedoņa oratorijas “Dzejnieks un nāra” koncertuzvedumā mūzikas namā “Daile” 2015. gadā.

Dziedātājs ir vairāku džeza konkursu laureāts, ieguvis Grand Prix balvu konkursā Nomme Jazz 2010 (Igaunija), 1. vietu konkursā Jazz Voices 2009 (Lietuva), bet 2015. gadā izcīnījis Grand Prix balvu konkursā Riga Jazz Stage. 2016. gadā nominēts Lielajai mūzikas balvai par izcilu sniegumu.

Daumants Kalniņš spēlē oboju Latvijas Nacionālās operas un baleta orķestrī, kā arī muzicē savā džeza kvintetā, ar ko kopā 2016. gadā izdots albums Part of Me, bet gadu vēlāk ieskaņota koncertprogramma “Sirdsprieks” ar Friča Bārdas dzeju, kas 2018. gadā nominēta Latvijas Mūzikas ierakstu gada balvai “Zelta mikrofons” kategorijā “Labākais džeza mūzikas albums”. Daumanta balss dzirdama arī Imanta Kalniņa dziesmu albumā “Kamēr vien gliemeži skrien”, kas veidots duetā ar ģitāristu Kasparu Zemīti.

Anete Ašmane © LMIC, 2018